Artykuł sponsorowany

Wciągniki ręczne czy elektryczne – co wybrać?

Wciągniki ręczne czy elektryczne – co wybrać?

Wciągnik, nazywany również wciągarką to sprzęt służący do dźwigania dużych ciężarów. Praca wciągnika opiera się na dźwiganiu przy pomocy łańcucha lub liny, które są zakończone hakiem. Tego typu sprzęt umożliwia podnoszenie, wyciąganie czy przeciąganie. Na rynku znajdziemy wciągarki ręczne i elektryczne.

Wciągniki ręczne a elektryczne – kwestia przeznaczenia sprzętu

Jak wynika z nazewnictwa, wciągarka ręczna obsługiwana jest manualnie, a jej maksymalny udźwig wynosi około dwóch ton. Konstrukcja takiej wciągarki jest prosta, przez co jest to sprzęt przeznaczony raczej do rzadszego, sporadycznego używania. Aczkolwiek wciągarka ręczna sprawdzi się też tam, gdzie nie ma możliwości używania innych wciągarek. Natomiast wciągniki łańcuchowe elektryczne wymagają zasilania i jest to sprzęt o zupełnie innym przeznaczeniu. Te przydatne będą do pracy z dużymi ładunkami wymagającymi precyzji i płynności. Jak sama nazwa wskazuje, wciągnik elektryczny posiada silnik. To sprzęt wykorzystywany w magazynach, halach produkcyjnych, fabrykach czy różnego rodzaju stacjach załadunkowych. To, jaki wybrać wciągnik będzie więc przede wszystkim determinowane przeznaczeniem sprzętu. Warto również wziąć pod uwagę opisane poniżej kwestie.

Na co zwrócić uwagę wybierając konkretny rodzaj wciągnika (wciągarki)?

Wybierając wciągnik warto przeanalizować kilka kwestii. Jeśli jednak mimo to nie jesteśmy pewni co wybrać, warto zwrócić się do specjalistów zajmujących się tego typu sprzętem, np. do firmy Best Tap. Istotny jest między innymi rodzaj ładunku – należy przeanalizować nie tylko jego wielkość i ciężar, ale także kształt i ewentualne inne potrzeby odnośnie mocowania. Jeśli to sprzęt delikatny lub o nietypowych gabarytach i przeciągany będzie w warunkach firmowych – prawdopodobnie powinniśmy zdecydować się na wciągnik elektryczny. Kolejna kwestia to wartość udźwigu – ta również powinna być dopasowana do naszych potrzeb, ale wybierając wciągnik warto wziąć taki, który udźwignie więcej niż przewidywany przez nas ciężar. Szybkość i efektywność pracy wciągnika to parametry przydatne już typowo dla firm – wiadomo, że wciągniki elektryczne pod tym kątem wygrywają. To także ważne pod kątem wrażliwych towarów. Tak zwane parametry robocze informują nas z kolei o grupie natężenia pracy, czyli na przykład ile cyklów pracy w ciągu dnia dla sprzętu przewidujemy. Jeśli nie jesteśmy pewni jak to określić, ponownie polecamy skorzystanie z fachowego doradztwa. Nie mniej istotna w kwestii wciągnika jest również wysokość jego podnoszenia. Jak więc widać, parametrów wciągników jest sporo, a to czy warto wybrać wciągnik ręczny czy elektryczny powinniśmy oprzeć głównie na naszych potrzebach.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.