Ile kosztuje oklejanie samochodów i jak wygląda zabieg?

Ile kosztuje oklejanie samochodów i jak wygląda zabieg?

Zależy Ci na mobilnej reklamie? Zdecyduj się na oklejenie samochodu! Na czym dokładnie polega ten zabieg? Jakie są rodzaje folii? Ile kosztuje oklejanie samochodu folią? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule. Zdobądź podstawową wiedzę na temat oklejania i dowiedz się, jak tego dokonać. Co jest do tego potrzebne? Jakie są zalety i wady tego procesu? Sprawdzamy!

Jaki jest koszt oklejania samochodu folią?

Ceny oklejania samochodów zależą od:

  • materiałów,
  • wielkości pojazdu,
  • zdemontowania części,
  • wiedzy specjalistów.

Zwykle koszt wynosi od 3 do 5 tysięcy złotych. Opłaca się jednak bardziej od lakierowania całego nadwozia. Istnieją także folie o różnych kolorach.

Czym zwykle wykleja się auta?

Wszystko zależy od kształtu nawierzchni czy sposobu ekspozycji. Zwykle używa się do oklejania samochodów samoprzylepnych folii. Najtańsza jest przy tym folia monomeryczna. Stosuje się ją na równych i płaskich zabudowach wielkogabarytowych pojazdów. Pozwala wyciąć litery, które wykleja się w postaci teleadresowych danych.

Folia polimerowa zapewnia większą elastyczność, która umożliwia wyklejenie przetłoczeń karoserii auta. Pozwala też na otrzymanie jednakowych części graficznych. Folia wylewna do oklejania aut służy do cało-powierzchniowego oklejania czy zmiany barwy. Może być używana do:

  • wytłoczeń,
  • przetłoczeń,
  • kształtów karoserii.

Oklejanie samochodów w Warszawie lub innym mieście w przypadku oklejania folią wylewaną jest podobna do lakierowania. W przypadku szyb używa się folii One Way Vision. Wszystko dlatego, że przepuszcza jednostronnie światło. Od środka jest przyciemniona, a na zewnątrz znajduje się nadrukowana grafika.

Jak wygląda oklejanie samochodów?

Najpierw należy auto odpowiednio przygotować. Myje się pojazd wysokociśnieniową myjką, a także odpowiednią gąbką. W ten sposób można usunąć wszystkie zabrudzenia czy niewielkie drobinki piasku. Następnie należy odtłuścić części, na które nałoży się folię. W tym celu stosuje się specjalistyczne odtłuszczacze.

Kolejnym etapem jest aplikacja na mokre części karoserii folii i jej wygładzanie. W sytuacji, gdy mamy do czynienia z folią wylewaną aplikuje się ją na lakier i z użyciem opalarki ogrzewa tak, aby powstała gładka powłoka. Następnie wygładza się całą oklejoną powierzchnię czy likwiduje pęcherzyki powietrza, które powstały. Stosuje się do tego raklę, a więc szpachelkę z plastiku z krawędziami, które utworzono z filcu. Nierzadko jest ona dołączona do zestawu. W przypadku nakładania folii w celach reklamowych należy szczególnie zwrócić uwagę na części graficzne. Oklejanie samochodów jest popularne wśród osób prywatnych lub tych, którzy chcą się zareklamować.

Jakie są zalety i wady oklejania samochodów?

Oklejanie samochodu folią wiąże się z trwałością. Wszystko jednak zależy od typu folii – może ona się znajdować na karoserii kilka lat. W ten sposób można pokazywać treści reklamowe. Nie ponosi się wtedy żadnych kosztów dodatkowych. W sytuacji, gdy stosuje się folię półprzezroczystą na oknach, wzrasta rozmiar oklejanego obszaru. Poza tym usługa ta jest tania.

Wadą tej opcji jest niemożliwość wykorzystania folii przy widocznych uszkodzeniach. Dotyczy to ubytków lakieru lub korozji. Są one także narażone na płowienie szczególnie w przypadku zetknięcia się ze słońcem. Zabieg z folią do oklejania samochodu zazwyczaj trwa od 2 do 3 dni. Oklejenie pojedynczej części trwa za to kilka godzin. Koszt usługi wówczas wynosi od około 300 do 500 złotych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.